עדכון על פעילות ועד העמותה

לחברי העמותה שלום רב,

ברצוני לדווח לכם על פעילות ועד העמותה מאז האסיפה הכללית האחרונה.
1. הצלחנו סוף סוף לגייס את הכסף הדרוש להקמת האתר. לא ברור לנו עדיין כמה תעלה התשתית בגן בלומפילד שעליה יועמד הפסל. להערכתנו, הסכום הנדרש לא יעלה על 100,000 ₪, (נדע זאת בימים הקרובים), כך שהסכום הנדרש לכל הפרויקט יסתכם ב-135,000 או 140,000$. מחברי העמותה גייסנו תרומות של כ-100,000 ₪, ולאחרונה קיבלנו בעזרתו של האמן גדעון גרץ , תרומה מאיילה זקס בסך 25,000$. אי לכך יש בידנו כמעט כל הסכום הדרוש.
2. עם קבלת התרומה האחרונה יצאנו לדרך. הפסל עצמו, העשוי ממתכת, ייוצר בסין ולא באיטליה, כי המחירים שם נמוכים יותר. גדעון גרץ נסע לפני כחודשיים לסין כדי למצוא את המפעל המתאים לייצור הפסל. הוא נוסע לשם שוב בסוף החודש כדי להתחיל בביצוע הייצור בהשגחתו וישהה שם כחודשיים (עם הפסקה באמצע), עד סיום העבודה. להערכתי, האתר יוקם תוך חצי שנה.
3. בעזרתם של שני חברי העמותה, עו"ד יעקב יולוס ועו"ד דוד גילת (בנו של שמואל גוטליב שהיה מ"פ במוריה), ערכנו שני חוזים, האחד עם הקרן לירושלים והשני עם האמן גדעון גרץ. החוזים עדיין לא חתומים כי הסכום הסופי הנדרש עבור התשתית עדיין לא ברור. החתימה תתבצע בזמן הקרוב.
4. בעזרתו של מוסה ירקוני, הקימונו לוח זיכרון לקרבות מוריה ברמת-רחל. הלוח נמצא בחדר התצפית של המלון בקומה העליונה. זה לוח הזיכרון השביעי של הגדוד המוצב בירושלים ובסביבתה.
5. כפי שכבר דווחנו בזמנו, בקשנו מעיריית ירושלים לקרא לרחוב המוביל לכניסה לקבוץ רמת-רחל על שמו של יהושפט הרכבי. קבלנו משר הביטחון, אהוד ברק המלצה חמה לכך. למרות זאת, להפתעתנו, סרבו לנו. נמשיך לטפל בנושא זה.
6. היות וקופת העמותה התרוקנה כמעט, אתם מתבקשים להעביר לנו, בהקדם האפשרי, 200 ₪ דמי חבר לשנת 2010.
7. מצורפת הזמנה לאסיפה הכללית.

בברכה,
רומק פיין
יו"ר העמותה

כתיבת תגובה