אתר הזיכרון לחטיבת עציוני

לחברי העמותה ולחברים בחטיבת "עציוני" שלום רב,

סוף סוף תם ונשלם. לאחר שהצלחנו לגייס את כל הסכום הדרוש, חתמנו, בעזרתם הנדיבה  של עו"ד יעקב יולוס ועו"ד דוד גילת (שניהם חברי העמותה), על חוזה עם הפסל גדעון גרץ וכן על חוזה בנפרד עם "הקרן לירושלים".

הפסל נבנה בסין בפיקוחו של גדעון גרץ ששהה במקום כחודשיים וחצי. לפני כחודשיים הגיע הפסל באנייה לנמל אשדוד ומשם לירושלים. לפני כשבועיים הוצב הפסל בגן בלומפילד , במרכז אתר הזיכרון של חטיבת "עציוני". הוא עשוי מתכת, חציו ברונזה וחציו נירוסטה ומתנשא לגובה של 4 מטר.

גדעון גרץ היה פעיל לא רק ביצירתו של הפסל אלא גם בהצבתו במקום המיועד. הוא פיקח על העבודה במשך מספר ימים עד גמר הביצוע. לאחר זאת ביקש שנקיים טקס חנוכת האתר לפני חזרתו לפירנצה, וכך עשינו.

הטקס התקיים ב-30 במרץ במסגרת מצומצמת, בנוכחות חלק מחברי וועד העמותה, מוזמנים מהקרן לירושלים, מהעירייה ומטעם האמן. סה"כ כ-40 איש. מיקי כהן, חבר וועד העמותה, ניהל את הטקס בצורה מרשימה. במהלכו נשאו דברים: הפסל גדעון גרץ, דן נימרן (מנכ"ל הקרן לירושלים) ואנוכי. דברי מצורפים מעבר לדף. עלי לציין שכולם התפעלו מהפסל. אני מצרף את תצלום האתר בגן בלומפילד.

בימים אלה פנו אלינו מלשכת ראש עיריית ירושלים בבקשה לקיים טקס גדול לכבוד חטיבת "עציוני". הקימונו וועדה של חמישה חברים מהעמותה, ובראשם יהודה מרגלית, שיתאמו עם העירייה את מועד הטקס ואת אופן עריכתו. בכוונתנו לשתף בו את משרד הביטחון, צה"ל (חטיבת "עציוני" החדשה), בתי ספר, תושבי ירושלים, ותיקי "ההגנה", ותיקי "עציוני", וכמובן – את חברי העמותה.

פרטים נוספים יועברו אליכם בזמן הקרוב.

בברכה

רומק פיין

יו"ר ועד העמותה


כתיבת תגובה